علت سردرد پیشانی
نوشته شده توسط : غریبه

سردرد پیشانی :سردرد پیچیده‌تر از آن است که فکر می‌کنید. به طور متوسط، در هر 5 نفر انسان بالغ، یک نفر مبتلا به سردرد یا همان درد پیشانی است. سردرد‌ها طیف وسیعی دارند که هرکدام از آن‌ دارای علائم منحصر به فردی می‌باشد و می‌تواند تمام قسمت‌های سر را درگیر کند.

در این مقاله قصد داریم در مورد در مورد جوش چانه صحبت کنیم این مقاله بر گرفته از یک مقاله در یک سایت است که منبع آن در آخر ذکر شده است و به دلیل بار پزشکی و علمی آن نظر ما و یا پیشنهاد ما نیست فقط در قالب یک مقاله کاربردی منتشر شده است و تقاضا می کنیم شما هم نظرتون رو راجع به این مقاله در بخش دیدگاه ها برای ما ارسال نمایید(منابع بررسی شود)

در این مقاله از مجموعه مقالات وبلاگ های سری، قصد داریم به موضوع درد جلوی سر به طور کلی بپردازیم و علت بروز انواع سردرد را اعم از دلیل سردرد پیشانی ، درد پیشانی و چشم ، علت درد پیشانی و شقیقه ها و انواع دیگر آن نظیر سردردهای میگرنی، بپردازیم. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که از سردردهای متداوم و مختلف رنج می‌برید و یا یکی از عزیزان و نزدیکانتان در این موقعیت قرار دارد و شما نیز با دیدن درد او، رنج می‌برید، این مقاله می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. به طور کلی، اولین قدم برای درمان سردرد پیشانی و یا درد جلوی سر ، تشخیص علت آن می‌باشد. پس از آن شما می‌توانید با قرار گیری تحت درمان و زیر نظر یک پزشک متخصص، برای از بین بردن سر دردهای خود اقدام کنید. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید تا بتوانید اطلاعات مفید و کاربردی در خصوص دلیل سر درد خود و یا اطرافیانتان به دست آورید که افزایش اطلاعات و آگاهی شما در این زمینه می‌تواند کمک بسیار زیادی به بهبودی سریع‌تر شما کند.

درمان انواع سر درد و درد جلوی سر

برای درمان انواع سردردها نیاز به درمان‌های مختلفی دارید. برای شروع درمان، ابتدا باید از نوع سردرد مطلع شوید. دسته‌ای از سردرد‌ها بی‌ضرر و دسته دیگری از سردردها نشانه مشکلات دیگر در سلامتی هستند که باید هرچه زودتر برای درمان آن‌ها اقدام نمود. درمان سردرد شدید با سردرد جلوی سر و درد وسط پیشانی متفاوت است پس بهتر است برای درمان سردرد پیشانی و چشم خود حتما به پزشک مراجعه نمایید و از خود درمانی پرهیز نمائید.

به طور کلی، بیش از 150 دلیل برای سردرد وجود دارد. به همین خاطر، در صورتی که به طور مداوم سر درد پیشانی دارید که باعث آزار شما شده است، اول باید با یک متخصص مشورت نمایید تا علت سردرد مداوم پیشانی و گزینه‌های مختلف درمانی را به شما ارائه دهد. متخصص ابتدا در پی یافتن علت درد پیشانی و شقیقه ها و دلیل سردرد پیشانی شماست. پس از یافتن علت درد شقیقه و درد پیشانی ، درمان متناسب را به شما ارائه می‌دهد. این درمان ممکن است قرص سردرد پیشانی ، بوتاکس و … باشد.

سردرد پیشانی یک بیماری ارثی است یا اکتسابی؟
بسیاری از افراد به دنبال یافتن علت سردرد پیشانی و درمان آن هستند. در ادامه قصد داریم بررسی کنیم که دلیل سردرد پیشانی چیست و درمان سردرد پیشانی و چشم به چه صورت است. بسیاری از افرادی که به طور مداوم سر درد دارند، از سردرد پیشانی رنج می‌برند و ناگزیر از درمان آن، به قرص‌های مسکن پناه می‌برند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که دلیل سردرد پیشانی باید اکتسابی باید و برخی دیگر نیز بر این عقیده هستند که علت سردرد پیشانی ، موروثی می‌باشد و قابل درمان نیست. در ادامه با بررسی دقیق این نوع سر درد، به این مسئله می‌پردازیم که آیا درمان سردرد پیشانی امکان پذیر است یا خیر.

ولی اول از همه بیایید به این سؤال بپردازیم که چرا بیشتر افراد در مواجه با سردرد پیشانی ، علت آن را موروثی و یا اکتسابی می‌دانند. بیایید با هم بررسی کنیم که آیا این گفته که سردرد پیشانی ارثی است و از نسلی به نسل دیر منتقل می‌شود، درست است یا خیر.

برخی از سردردها مانند میگرن از نسلی به نسل دیگر انتقال می‌یابد و حتی کودکان خانواده را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در این موارد، حداقل یکی از والدین، دارای ژن سردرد است. به همین علت است که کودکان نیز مبتلا به سردردهای ارثی خواهند شد. توجه داشته باشید که این موضوع به معنای 100 درصد ارثی بودن سردرد نیست.

برخی مواقع، عوامل محیطی علت بروز انواع سردردها هستند. رخ دادن فعالیت‌های شیمیایی در مغز، اعصاب یا رگ‌های اطراف جمجه باعث سردرد خواهد شد. طی فرآیند سردرد، یک مکانیسم ناشناخته باعث درگیری اعصاب خاصی در رگ‌های خونی و عضلات می‌شود که نتیجه آن ارسال سیگنال‌های درد به مغز می‌باشد.

همه ما حداقل یک‌بار سردرد پیشانی را تجربه کرده‌ایم. گاهی سردردها باعث خراب شدن روزکاری شما می‌شود و برای رهایی از آن‌ها مجبور به استفاده از مسکن‌ها خواهید بود. با ما همراه باشید تا در ادامه مطالب به بررسی علت سردرد پیشانی و انواع آن بپردازیم.

پس تا به این جای کار، متوجه شدید که سردرد پیشانی می‌تواند منشأهای مختلفی داشته باشد. در این جا به پاسخ این سؤال که سردرد پیشانی نشانه چیست باید رسیده باشید؛ در حقیقت، علت سر درد پیشانی می‌تواند موارد مختلفی باشند. میگرن، آلودگی‌های محیطی، عوامل بیرونی که سبب فعل و انفعالات شیمیایی درون مغز شده و در نتیجه این فعل و انفعالات، سر درد پیشانی پدید می آید، همگی علت درد پیشانی و شقیقه ها و یا علت سردرد پیشانی و چشم می‌توانند باشند.

همان طور که قبل‌تر نیز خواندید، این منشأهای مختلفی که سبب بروز درد جلوی سر می‌شوند، می‌توانند به صورت اکتسابی و یا ارثی به فرد منتقل شوند. پس در نتیجه، پاسخ این سؤال که دلیل سردرد پیشانی ارثی است یا اکتسابی، می‌توان این طور گفت که در برخی موارد ممکن است علت سردرد پیشانی ارثی باشد، در برخی موارد دیگر ممکن است به صورت اکتسابی درد جلوی سر در فرد به وجود آمده باشد و حتی در برخی موارد دیگر نیز ممکن است این درد، علتی ترکیبی از این دو داشته باشد.

برای مثال منشأ درد ترکیبی، می‌توان این مثال را زد:

تصور کنید فردی به صورت ارثی، مستعد سردرد میگرنی است که این نوع سردرد، در بیشتر مواقع جلوی سر و قسمت پیشانی را به درد می آورد. حال این فرد در محیطی قرار می‌گیرد که به دلیل نور آفتاب، سر و صدای زیاد و یا حتی بوی تند عطر یا ادکلن یک نفر که در یک فضای بسته در نزدیکی او قرار دارد، سردرد می‌گیرد. علت این سردرد را می‌توان به نوعی ترکیبی از دو منشأ موروثی و اکتسابی دانست.

علت درد پیشانی و چشم :

سردرد بیشتر در نواحی جلو سر، جمجمه و اطراف چشم‌ها احساس می‌شود. برخی از پزشکان و متخصصین معتقد هستند که سردرد یک نشانه و یا هشدار برای بیماری‌های خطرناک است. به طور کلی، بیشتر سردردها بی‌خطر و موقتی هستند که گاهی به تنهایی و گاهی هم همراه با دیگر نشانه‌ها رخ می‌دهند و باعث ایجاد اختلال در فعالیت‌های روزانه فرد می‌شوند.

علل مختلفی برای این عارضه وجود دارد. در این بخش قصد داریم تا چند علت سردرد پیشانی و چشم ارائه کنیم. علل سردرد به شرح زیر است :

  • استرس و اضطراب
  • نور بیش از حد
  • کمبود آب
  • خستگی
  • آنفولانزا
  • احتقان بینی
  • میگرن
  • عفونت سینوس
  • آلرژی فصلی
  • خستگی چشم
  • ضعیف شدگی چشم
  • ناراحتی معده
  • گرسنگی
  • سردرد ناشی از وارد شدن ضربه به سر
  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی
  • استعمال دخانیات

در مطالب فوق، علت سر درد پیشانی و شقیقه به طور خلاصه آشنا ارائه شده است. اغلب موارد بالا باعث بروز سردردهای موقت و زودگذر می‌شود. در صورتی که سردردهای شما به صورت مکرر رخ می‌دهد و فعالیت‌های روزمره شما را مختل می‌کند، لازم است که برای معاینات چشم به یک متخصص مراجعه نمایید؛ زیرا، چشم‌های ضعیف و یا خستگی چشم‌ها می‌تواند علت سردرد مداوم پیشانی شما باشد.

در این مقاله از سری مقالات بلاگی، در رابطه با علت درمان سردرد پیشانی و چشم و درمان آن صحبت نمودیم. اینکه علت درد پیشانی چیست ، علت درد شقیقه سر چیست و درمان آن را بررسی نمودیم. گاهی اوقات ممکن است درد پیشانی سر همراه با حالت تهوع باشد. بنابراین بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کرده تا پزشک با یافتن علت سردرد پیشانی و حالت تهوع ، بهترین درمان را برای ما تجویز نمایید. پس همیشه سعی کنید خود درمانی نکنید زیرا عوارض بیشتری را برای شما به همراه دارد.

منبع: وبسایت رسمی دکتر رجبپور





:: برچسب‌ها: سردرد پیشانی ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: